niedziela, 28 maja 2017

Wegetariańskie placuszki z cukinii z orzechami nerkowca

Czy wiecie, że placki wcale nie muszą być zrobione z ziemniaków? Równie pyszne są te z cukinii! A jakie zdrowe! A jakie aromatyczne! Przedstawiam Wam moją propozycję na wegetariańskie placki z cukinii. Te są z dodatkiem siemienia lnianego i orzechów nerkowca (zamiast mąki), listę składników można wyliczyć na palcach, a samo przygotowanie zajmie Wam 15 minut. 

Składniki:
- 1 cukinia
- 1 jajko
- 1/4 cebuli
- 4 łyżki siemienia lnianego
- 10 orzechów nerkowca
- sól, pieprz
- olej kokosowy do smażenia

Sposób przygotowania:

Cukinię i cebulę ucieram na tarce o grubych oczkach. Siemię lniane i orzechy nerkowca mielę na drobno w pojemniku blendera (z ostrzami). 
Do cukinii i cebuli wbijam jajko, dodaje zmielone siemię wraz z orzechami i wszystko razem dokładnie mieszam. 
Na rozgrzaną patelnię dodaję łyżeczkę oleju kokosowego. Gdy się roztopi, przekładam łyżką na patelnię cukiniową masę, formując placuszki.

środa, 4 stycznia 2017

KSIĄŻKI, które musicie poznać

Pamiętacie, jak jakiś czas temu pisałam Wam, że nawiązałam współpracę z Wydawnictwem Vital?
Mam tę przyjemność, że mogłam objąć patronatem medialnym trzy wybrane przeze mnie pozycje, na tyłach których znajdziecie logo "WEGE SMAKI".
Książki, które znalazły się na mojej półce to: "Jedz prawdziwe jedzenie", "Mięso nas zabija" oraz "Yin Joga - najspokojniejszy trening świata". Przybliżę Wam każdą z tych książek i może wkrótce zagoszczą one i na Waszych półkach? :)

JEDZ PRAWDZIWE JEDZENIE - Julie Montagu

Książka, dzięki której nauczyć się możecie jak prawidłowo komponować posiłki, łączyć ze sobą składniki tak, aby czerpać z nich jak najwięcej korzyści dla naszego organizmu.

"Dzięki tej książce będziesz mógł powrócić do korzeni i dokonać pozytywnych wyborów żywieniowych. Pozwolą ci one zwiększyć spożycie pięciu grup żywności, które są najważniejsze dla utrzymania zdrowego mózgu i ciała. Dowiesz się jak wprowadzić do codziennej diety komosę ryżową, kaszę jaglaną, brązowy ryż, płatki owsiane oraz kaszę gryczaną, które odżywią twój organizm. Nauczysz się stosować zdrowe tłuszcze czyli oliwę z oliwek, olej kokosowy oraz olej lniany, aby zyskać więcej energii. Uzupełnisz dietę o jagody goji, nasiona chia, spirulinę, pyłek pszczeli oraz kakao, które należą do superżywności i są gwarantem długowieczności. Cukier zastąpisz zdrowym miodem, syropem ryżowym czy klonowym, cukrem daktylowym lub kokosowym. Autorka podaje wiele przepisów na potrawy, wyjaśnia ich wartość odżywczą i udostępnia szereg pomysłowych sposobów na uwzględnienie powyższych produktów w codziennej diecie. 
Dzięki prawdziwemu jedzeniu odzyskasz energię i będziesz cieszyć się zdrowiem. Wystarczy, że będziesz zwracał uwagę na to, czego pragnie Twój organizm. Poznasz również metody na poprawę swojego samopoczucia i zwiększenia poziomu szczęścia za pomocą medytacji, afirmacji, prostych ćwiczeń oddechowych i technik jogi. "

 -tak piszą wydawcy i ja całkowicie podpisuję się pod tym fragmentem opisu książki. 
Polecam tę książkę każdemu, kto choć trochę chce zrobić coś dobrego dla swojego organizmu i mózgu, nie licząc przy tym kalorii. Poznać będziecie mogli również nieznane dotąd produkty, przyprawy, produkty z kategorii superfoods oraz sposoby na lepsze samopoczucie. 



MIĘSO NAS ZABIJA - dr Davis Garth i dr Howard Jacobson 

"Czy wiesz, że codziennie jesteś narażony na działanie jednego z najsilniej uzależniających środków na świecie? Nie chodzi tu bynajmniej o dopalacze, nikotynę, narkotyki, alkohol czy cukier. Mowa o mięsie!
Autorzy ujawniają mechanizm powszechnego uzależnienia od mięsa oraz obalają masę mitów związanych ze spożywaniem białka zwierzęcego. Jednym z nich jest paradoks, że jedni spożywają duże ilości białka żeby zwiększyć masę ciała, a inni żeby zrzucić wagę. Z tej książki dowiesz się, że proteiny wcale nie pomagają spalić kilogramów, a demonizowane w ostatnich latach węglowodany nie są wcale wrogiem człowieka, ponieważ w naturalnej postaci stają się źródłem zdrowia, witalności i energii. Tymczasem testy laboratoryjne wykazały istnienie wyraźnego związku między białkiem zwierzęcym, a nadwagą, nadciśnieniem, chorobami serca, cukrzycą i nowotworami, jak również wieloma innymi chorobami odpowiedzialnymi za skrócenie długości życia.
Książka nie nakłania do całkowitej rezygnacji z mięsa, ale do stopniowego, rozsądnego modyfikowania nawyków żywieniowych. Ujawnia, że białko zwierzęce można z powodzeniem zastąpić białkiem roślinnym, a najskuteczniejszą metodą na zrzucenie zbędnych kilogramów, poprawienie stanu zdrowia i uchronienie organizmu przed chorobami jest stosowanie diety o niskiej zawartości białka oraz tłuszczu. Autorzy swoje tezy popierają wynikami niezależnych badań i eksperymentów.
Koniec z mięsem, początek zdrowia."

Czytelników mojego bloga nie muszę chyba przekonywać do odstawienia mięsa :) Powodów wyrzucenia ze swojego jadłospisu mięsa jest mnóstwo: są to np. powody etyczne lub zdrowotne.
Mogę Wam powiedzieć ze swojego doświadczenia, że od kiedy wykluczyłam mięso, moje wyniki badań poprawiły się, przestały mi wypadać włosy, przestałam czuć się ociężale - to tylko zdrowotne plusy. Chyba nie muszę Was przekonywać, że moje sumienie jest również zdrowsze? :)
Książka pomoże Wam skomponować posiłki bezmięsne, wytłumaczy, jakie składniki i w jakich ilościach komponować, aby uzyskać pełnowartościowy posiłek. 

YIN JOGA. NAJSPOKOJNIEJSZY TRENING ŚWIATA - Bernie Clark

Nie chodzę na jogę, nie umiem asanów. A zawsze chciałam umieć, bo podświadomie czułam, że jest to coś, co pomoże uzyskać mi spokój ciała. 
Książka ta jest dla każdego - i dla zaawansowanego, i dla tego, co zaczyna dopiero swój kontakt z jogą. Dowiecie się jakie asany i jakie ćwiczenia możecie robić sami w domu tak, aby zauważyć już pierwsze efekty ich działania. Wiecie, że od kiedy przeczytałam tę książkę, codziennie rano poświęcam kilkanaście minut na jogowe rozciąganie?

 "Yin joga jest spokojną, bardzo odprężającą praktyką dla wszystkich, bez względu na wiek, wagę, stan zdrowia, tryb pracy czy znajomość innych technik jogi. Wycisza i przywraca równowagę. Jest częścią tradycji hatha jogi i łączy wpływy jogi hinduskiej z chińskimi praktykami taoistycznymi oraz z zachodnią nauką, w celu doskonalenia zdrowia na wielu poziomach. Jest idealna dla osób z kontuzjami, bólami kolan, ramion czy szyi. Koncentruje się na stawach, ścięgnach, więzadłach, głębszych sieciach powięzi oraz tkance łącznej.
Autor dzieli się swoim doświadczeniem, prezentując fizyczne korzyści płynące z ćwiczeń yin jogi oraz wyjaśnia, na jakie sposoby ona może Ci pomóc energetycznie, emocjonalnie i umysłowo. Asany przedstawione są w przystępny sposób, co pozwala na pełne ich doświadczanie i bezpieczne wykonywanie dzięki zamieszczonym zdjęciom i pomocnym opisom. Regularna praktyka tej formy jogi buduje harmonię ciała, umysłu i serca. Poprawia nie tylko zdrowie, ale także wzmacnia organizm i co najważniejsze, poszerza zakres wykonywanych ruchów. Dzięki niej lepiej poznasz siebie, zmniejszysz poziom stresu, rozluźnisz się, odpoczniesz fizycznie oraz mentalnie, a także poprawisz trawienie i pracę serca. Będziesz zrelaksowany i wypoczęty, a Twoje samopoczucie z dnia na będzie się stawało coraz lepsze. Ponadto wyrobisz w sobie korzystne nawyki, które  pozostaną w Tobie na całe życie.
Spokojny trening – zrelaksowane ciało."

wszystkie książki kupić możecie na www.wydawnictwovital.pl lub na stronach www.empik.pl