niedziela, 12 czerwca 2016

Pudding chia


Czuję się w obowiązku przedstawić ten przepis na blogu, bo a nuż jest jeszcze ktoś, kto nigdy o puddingu chia nie słyszał!? A to byłaby niewyobrażalnie ogromna strata.
Nasiona chia, czyli szałwia hiszpańska, to niepozorne, czarne kuleczki, z których wyczarować można wiele potraw.
Chia pełne są wartości odżywczych i właściwości zdrowotnych. Ba, poprawiają nawet pamięć i przyswajanie wiedzy! Pudding chia dedykuję więc wszystkim studentom, zmagającym się właśnie z sesją :) Oj, nie zazdroszczę Wam kochani...

Składniki na 1 porcję: 

  • 3/4 szklanki mleka kokosowego 
  • 1 łyżka mleczka kokosowego z puszki (najlepiej min. 72%)
  • 2-3 łyżeczki nasion chia
  • ewentualnie: słodki syrop do dosłodzenia 
  • świeże truskawki lub inne owoce sezonowe 
Sposób przygotowania:

Do 3/4 szklanki mleka kokosowego wsypuję 2-3 łyżeczki nasion chia, łyżkę mleczka kokosowego z puszki oraz (dla chętnych) kilka kropel słodkiego syropu (np. z agawy, klonowego etc). Wszystko razem mieszam intensywnie, przykrywam folią spożywczą i wstawiam do lodówki. 
Powtarzam czynność mieszania jeszcze kilka razy, co 15-20 minut tak, aby nasiona nie opadły nam na dno i zostawiam przykryte folią na noc w lodówce. Nie przejmujcie się, że nasion jest niewiele w stosunku do ilości mleka. Nasiona powiększą swoją objętość kilkakrotnie! 
Rano dekoruję świeżymi owocami, podaję schłodzone.








5 komentarzy:

  1. O puddingu chia słyszałam, ale jeszcze nie próbowałam. Jak tylko dorwę te nasionka to z pewnoscia skorzystam z przepisu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem w nim zakochana ;) i mozna podawać go na miliard różnych sposobów w zależności od gustów smakowych ;)

      Usuń
  2. ja miksuje mleko z daktylami, nasion daje duzo, wtedy jest bardzo gesty....w sezonie truskawkowym przekladam musem z truskawek, a poza nim jakims dzemem, powidlami, owocami... tak jak napisala Agata - miliard sposobow jest :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniela, to musi byc pyszne! ;) z puddingiem chia jest jak z owsianka: ile domów, tyle sposobów na nią! ;)

      Usuń
    2. Ps. Pamietaj tylko, ze dzienne spożycie nasion chia nie powinno przekraczać 15 g, czyli ok 3 łyżeczek. ;)

      Usuń