niedziela, 29 maja 2016

Pierogi z truskawkami najprostsze na świecie!


Wczoraj cały dzień pracowałam. Gdy wróciłam do domu zdrzemnęłam się. Obudziłam się o 19.00 z ogromna ochotą na… pierogi z truskawkami! Chwyciłam kluczyki od samochodu i ruszyłam w miasto w poszukiwaniu świeżych truskawek. Udało mi się je dostać dopiero w czwartym sklepie. Z uśmiechniętą buzią i kobiałką pełną czerwonych truskawek, wzięłam się za lepienie pierogów. Oto są! Wegańskie pierogi z truskawkami. Pierwszą partię zjedliśmy na kolację, a drugą na dzisiejsze śniadanie na balkonie.

Składniki: 

Casto:

  • 300 g mąki pszennej
  • ok. 1 szklanki wody
  • 1/2 łyżeczki soli
Farsz: 
  • kilkanaście truskawek
  • cukier trzcinowy/ksylitol/erytrol
Opcjonalnie: 
  • mleczko kokosowe do polania pierogów
  • świeża mięta


Sposób przygotowania: 

Mąkę łączę ze szklanką letniej wody w dużej misce. Wyrabiam ciasto ręcznie do idealnego połączenia składników. Ciasto powinno być elastyczne i odchodzić od rąk. Jeżeli jest zbyt lepiące, dodaję więcej mąki. 
Na stolnicy lub dużym blacie rozsypuję odrobinę mąki i rozwałkowuję ciasto na pierogi (ok. 2 mm). Szklanką wycinam kółka. Truskawki kroję na grube plastry i w środek każdego kółka nakładam: odrobinę cukru oraz plaster truskawki. Zlepiam ze sobą i odkładam na ściereczkę.
Gdy wszystkie pierogi są zlepione, doprowadzam do wrzenia wodę w garnku. Wrzucam pierogi partiami (Ok. 7-8 szt.) i gotuję ok 2-3 minut od momentu wypłynięcia na wierzch. Odstawiam do ostygnięcia lub podaję od razu z dodatkiem mleczka kokosowego i świeżej mięty.
Polewam mleczkiem kokosowym i podaję ze świeżą miętą :)

1 komentarz:

  1. Uwielbiam pierogi z truskawkami. :) Mogłabym jeść je codziennie, chociaż pewnie na dobre by mi to nie wyszło. ;)

    OdpowiedzUsuń