niedziela, 1 listopada 2015

Zupa - Krem z batatów

Możecie powiedzieć: "znowy bataty"? Oj, znowu :) Uwielbiam smak słodkich ziemniaków - jest zbliżony do smaku dyni i można je przyrządzać na wiele sposobów.
Dzisiaj zdecydowałam się zrobić zupę-krem z batatów, czyli kolejną jesienną propozycję na obiadowy stół. Słodko-słono-lekko ostry smak - Wyszła fantastycznie!

Składniki (na ok. 3 porcje):
- 1 spory batat
- 0,5 l bulionu warzywnego (użyłam włoszczyzny mrożonej)
- 1/2 łyżeczka imbiru
- 1/2 łyżeczki kurkumy
- 1/2 łyżeczka curry
- szczypta pieprzu cayenne
- liść laurowy
- sól, pieprz
- pietruszka do dekoracji

Sposób przygotowania:
Gotuję bulion warzywny wraz z solą (ok. 1/2 łyżeczki) i liściem laurowym. W między czasie batata obieram i kroję w kosteczkę. Wrzucam do gotującego się bulionu. Po upływie ok. 5 minut wrzucam pozostałe przyprawy (oprócz pieprzu) i gotuję pod przykryciem, aż bataty staną się miękkie. Gdy to nastąpi blenduję zupę na gładki krem. Próbuję i dodaję odrobinę pieprzu i ewentualnie soli, jeżeli zupa będzie zbyt mało słona. Podaję bardzo gorącą, dekoruję pietruszką.

4 komentarze:

  1. Batat coraz częściej gości na moim talerzu, to takie zaspokojenie ochoty na słodkie w formie wytrawnego obiadu :) Zupy jeszcze nie robiłam, ale nie mam najmniejszych wątpliwości, że niebawem się za nią zabiorę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam dokładnie tak samo :) bataty zastępują słodycze, frytki, chipsy, ziemniaki :)

      Usuń
  2. ojjj, uwielbiam bataty - możesz inspirować nimi cały czas :D taką zupkę chętnie bym zjadłam, tym bardziej w formie kremu :)

    OdpowiedzUsuń