piątek, 16 października 2015

Zupa-Krem z jarmużu

U mnie potraw jarmużowych ciąg dalszy. Coś trzeba zrobić z całą siatką kupionego jarmużu :) 
Zupa-Krem to idealna propozycja na jesienny obiad. Zdrowa, smaczna, dodająca energii i pachnąca jesienią. Istotą odpowiedniego smaku zupy z jarmużu jest jej doprawienie. Czosnek i liść laurowy nadaje zupie wyrazistego smaku.
Przyznam, że nigdy wcześniej ani nie jadłam, ani nie robiłam zupy z jarmużu.
Kompletnie nie mogłam wyobrazić sobie jej smaku.
Po zrobieniu zaskoczyła mnie niezwykle pozytywnie! Wyrazisty smak i zapach. Polecam :)
Składniki: 
- ok. 2 szklanek posiekanego jarmużu
- 5 średnich ziemniaków
- włoszczyzna (ja użyłam mrożonej)
- 4 ząbki czosnku
- liść laurowy
- zioła prowansalskie
- 1,3 l wody
- sól, pieprz
- oliwa z oliwek
Sposób przygotowania: Włoszczyznę podgotowuję w osolonej wodzie (1,3 l), ziemniaki kroję w kosteczkę i dodaję do gotującego się bulionu warzywnego. Czosnek szatkuję i podsmażam na oliwie z oliwek. Gdy się lekko zbrązowi, dodaję wraz z przyprawami do gotującej się zupy. Jarmuż oczyszczam z grubego korzenia, drobno kroję i łącze z pozostałymi składnikami. Gotuję ok. 10 min. Po tym czasie wszystko dokładnie blenduję na gładką masę. Doprawiam do smaku. Zupę podaję z listkami bazylii, posypaną prażonym sezamem.

1 komentarz:

  1. piękny ma kolor, a smak pewnie też niczego sobie :)

    OdpowiedzUsuń