poniedziałek, 12 października 2015

Kokosowo-kakaowy pudding z tapioki z dodatkiem ananasa

Tapioka, to produkt skrobiowy otrzymywany z manioku. Wygląda jak małe kuleczki styropianu, jest bezsmakowa, więc możemy przyrządzić ją na wiele różnych sposobów. Znajdziecie ją w sklepach w dziale z azjatyckimi produktami i możecie spotkać się z jej drobniejszą i większą wersją. Ja osobiście wybieram drobniejszą tapiokę.
Poniedziałkowe śniadanie przygotowałam sobie już w niedzielę wieczorem i był to kokosowo-kakaowy pudding z tapioki z dodatkiem ananasa. Przygotowania śniadania zajęło mi 10 min :)
Śniadanie na wynos, ładnie wyglądające, pachnące i niezwykle cieszące moje kubki smakowe. Idealny „kop” na początek tygodnia rozpoczęty w biegu.
Składniki:
  • ok 3/4 szklanki mleka kokosowego
  • 1,5 łyżki tapioki (ja użyłam tej drobnej). 
  • 1 łyżka kakao
  • szczypta ksylitolu lub innego słodu
  • dwa plasterki ananasa z puszki

Sposób przygotowania: 

Mleko wraz z tapioką podgrzewam w garnuszku, następnie dosypuję kakao i ksylitol. Gotuję ok 10 min do czasu, aż tapioka napęcznieje i stanie się przezroczysta. W tym czasie mieszam, aby tapioka nie przywarła do dna garnuszka. 
Zdejmuje z ognia, czekam aż chwilkę ostygnie. Na dno słoiczka kroję w kostkę plasterek ananasa. Na ananasowy spód przelewam uzyskaną masę tapiokową . Wstawiam do lodówki (w moim przypadku było to na całą noc) i rano dekoruję ananasem :) Proste, pożywne, pyszne, ładne i na wynos! Takie śniadania uwielbiam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz