czwartek, 15 października 2015

Chipsy z jarmużu


Czy może być coś przyjemniejszego niż spokojny wieczór w domu z ukochaną osobą, do tego dobry film i lekko tlący się kominek? Chyba nie :) Takie mam plany na dzisiejszy wieczór, a do filmu przydałaby się jeszcze jakaś przekąska.
Z uwagi na to, że zmagam się z jesiennym przeziębieniem, mam niebywałą ochotę na wyraziste smaki. Kupiłam całą siatkę jarmużu i dzisiejszy dzień jest pod jego hasłem.
Kolejna partia chipsów z jarmużu na dzisiejszy wieczór właśnie wyszła z piekarnika.
Teraz tylko wybrać dobry film :)

Składniki: 
- 2 szklanki jarmużu
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- sól
- pieprz cayenne

Sposób przygotowania:
Piekarnik nagrzewam, 160 stopni. Blachę do pieczenia wykładam papierem. Jarmuż myję pod bieżącą wodą, osuszam ręcznikiem. Wycinam gruby korzeń z każdego listka. Do miski wlewam 2 łyżki oliwy z oliwek, 1/4 łyżeczki soli, 1/4 pieprzu cayenne. Mieszam dokładnie. Do miski przekładam oczyszczony jarmuż i dokładnie wcieram w niego oliwę wraz z przyprawami.
Listki układam na blaszce i wkładam do piekarnika na ok. 10 min. Jarmuż po wyjęciu powinien być chrupiący, jeżeli nie jest, wstawić z powrotem do piekarnika na ok 1-2 minuty.

2 komentarze:

  1. Bardzo mi sie podoba ten przepis w sobotę zrobię ta zupkę ;) Juz mi slonka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo sie ciesze i czekam w takim razie na zdjęcie zupy w Pani wykonaniu! ;)

      Usuń